Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Kata Mutiara Nasihat Kh Maimun Zubair

Kаtа- kаtа mutіаrа реѕаn tеrѕіrаt KH. Mаіmun Zubаіr уаng dіѕаmраіkаn dаlаm bаhаѕа jаwа dаn dіtеrjаmаhkаn kе dаlаm bаhаѕа Indоnеѕіа.
 Maimun Zubair yang disampaikan dalam bahasa jawa dan diterjamahkan ke dalam bahasa Indone KATA MUTIARA HIKMAH KH MAIMUN ZUBAIR

1. Wong Yahudi iku biyen gelem mulаng аnggеr dіbауаr, tарі аkеhе kіуаі ѕаіkі ngаlоr ngіdul kаrо rоkоаn оrа gеlеm mulаng nаk оrа dіbауаr, gеlеm mulаng аnggеr dіbауаr. (Orаng Yаhudі dulu mаu mеngаjаr jіkа dіkаѕіh uаng, nаmun kеbаnуаkаn kуаі ѕеkаrаng mоndаr-mаndіr ѕаmbіl rоkоаn tіdаk mаu mеngаjаr jіkаlаu tіdаk dіkаѕіh duіt).
2. Wong neng dunyo iku ono bungahe lan ono susahe, kabeh iku supoyo biso dadek’ake parek marang Allah, Tapi nak neng darul baka nak sukar susah tok rupane nang neroko, tapi nak seneng yo seneng tok rupane neng suargo (Orang di dunia itu ada yang senang dan ada yang susah. Semua itu supaya bisa mendekatkan diri kepada Allah, namun jika di alam baka sulit terus yakni dikala di Neraka, dan senang terus ketika di Surga).
3. Kanggone wong islam nak susah yo disabari nak bungah disyukuri. (Untuk orang Islam ketika sukar disabari dan ketika bahagia disyukuri).
4. Apik-apik’e dunyo iku nalikone pisah antarane apik lan olo. Sakwali’e, elek-elek’e dunyo iku nalikone campur antarane apik lan olo. Mulane apik iku kanggone wong Islam, lan elek iku kanggone wong kafir. (Bagusnya dunia itu dikala pisah antara elok dan buruk, sebaliknya jeleknya dunia itu ketika campur antara cantik dan jelek).
5. Apik-apik’e wong iku taqwo marang Allah yoiku ora ngelakoni doso mboh iku doso cilik utowo doso gede kabeh iku di tinggal. (Bagus-bagusnya orang itu merupakan orang yang bertaqwa, yakni tidak mau melakukan dosa, baik dosa kecil maupun besar semuanya ditinggal).
6. Zaman tamat iku senengane podo ngatur pangeran. yaiku podo akeh-akehan istighosahan koyo-koyo demo marang pangeran. (Zaman final itu banyak orang yang mendemo Tuhan yaitu dengan cara Istighosah, seperti seperti mengontrol Tuhan).
7.Ngandikone bapakku :
ﺣََِﻔَﻂ َﺷُﻴﺌﺎ ﻭﻏﺎ ﺑﺖ ﻋﻨﻪ اﺷﻴﺎﺀ
akehe wong iku ngertine pekoro siji liyane ora ngerti koyo dene wong haji ngertine mong bagian kaji, pembangunan masjid yo iku tok, ora ngerti bahwa sodakoh iku yo ono wong miskin mbarang. (Ayah saya pernah menyampaikan bahwa banyak orang yang tahu masalah satu tetapi yang lain tidak diketahui, seperti halnya orang tahunya cuma bagian haji saja, atau shodaqoh pembangunan masjid saja, namun tidak tau bahwa sodaqoh itu juga ada yang buat fakir miskin).
8.Nak wong hebat toriqoh utowo ahli tasawuf iku ora ono bedone doso iku gede utowo cilik podo bae kabeh didohi. (Kalau orang Ahli Toriqoh atau Tasawuf tidak ada bedanya dosa itu baik besar atau kecil semuanya ditinggalkan).
9.Wong iku seng apik ora kena nyepeleake doso senajan cilik, lan ora keno anggak karo amal senajan akeh amale. (Orang itu yang elok ialah tidak menyepelekan dosa walaupun kecil dan tidak sombong ketika punya amal meskipun banyak).
10. Dunyo iku dadi tepo tulodone neng alam baka:
الدنيا مراة في الاخرة
(Dunia itu menjadi contoh atau cermin di akhirat).
11. Ngalamate Qiamat iku angger wong tani iku wes aras-arasen tani, mergo untunge iku sitik. (Termasuk tanda Qiyamat itu orang sudah malas untuk bertani, karena untungnya sedikit).
12. Gusti Allah iku gawe opo bae mergo karena awae dewe ‘kembang seberat mekar dewe’. (Allah itu menciptakan apa saja sebab diri sendiri ‘Bunga berat berkembang sendiri’).
13. Nabi bersabda : ﺍﻧﻜﻢ ﺳﺘﻤﺼﺮﻭﻥ ﺍﻣﺼﺎﺭﺍ seng artine kuwe kabeh ko bakal gawe kota dewe-dewe. (Wong sugih iku ko bakal gawe kota dewe-dewe, wong mlarat iku podo gawe deso dewe-dewe. artinya “Bahwasannya nabi sudah bersabda yang artinya: Orang kaya itu akan menciptakan kota sendiri-sendiri, sedangkan orang Miskin nanti akan menciptakan desa sendiri-sendiri).
14. Endi-endi barang iku bakale ilang. Wong mangan daging eyo bakale ilang, namun ono seng ora ilang, iyoiku barang seng ora ketok koyo dene ruh, kang ora sebab opo-opo, pribadi pepareng soko Allah ora lewat proses. (Semua barang itu akan hilang, orang makan daging juga akan hilang dagingnya, namun ada yang tidak hilang yakni Ruh, ini bantuan lansung dari Allah tanpa proses).
15. Wali iku nak katok iku wes ora disiplin wali, masalahe wali iku ora keno kanggo conto, asale tingkahe iku senantiasa nulayani adat. (Yang namanya Wali kalau kelihatan itu sudah tidak disiplin Wali, karena Wali itu tidak boleh dicontoh, karena tingkahnya senantiasa berselisih dengan kebiasaan).
16. Alamate wali iku wes ora biso guneman karo menungso, masalahe wong nak guneman karo menungso iku yo ora biso dzikir karo Allah (Tanda wali itu sudah tidak bisa berkomunikasi dengan manusia lantaran kalau berdiskusi dengan manusia biasanya tidak mampu dzikir dengan Allah).
17. Barang yen nyata iku ora katon , bisone katon iku angger ono negatif, koyo kuwe biso reti padang yen wes weruh peteng, wong biso ngerti Allah angger wes ngerti liyane Allah. (Sesuatu yang manis itu tidak kelihatan, dan akan kelihatan ketika ada yang tidak bagus, contoh kau tau terang jikalau sudah gelap, dan kau tau Allah saat kau tau selain Allah).
18. Wong iku yen solat bengi kok ajak-ajak iku berati ora pati tulus, masalahe mbengi iku wayah turu, lah wong solat iku kudune soko karepe dewe. (Orang dikala salat malam mengajak-ajak berati itu membuktikan tidak begitu tulus, lantaran waktu malam itu waktu istirahat, bila mau salat memang dari harapan diri sendiri).
19. Sepiro senenge tangi soko kubur, iku sepiro enakke neng alam darul baka. (Seberapa senangnya orang bangun dari kubur, seberapa senangnya di alam baka).
20. Wong naliko metu soko wetenge simbok iku kudu sulit, tetapi yen wong metu soko dunyo alias mati iku kudu roso seneng, iki alamate wong seng bakal urip seneng. (Orang dikala keluar dari kandungan sang Ibu mesti sulit, sedangkan keluar dari dunia yaitu meninggal harus bahagia ini alamatnya orang akan senang).
Dikutip dari Santrijagad


Posting Komentar untuk "Kata Mutiara Nasihat Kh Maimun Zubair"